• Selvhypnose

     

    Tiro selvhypnose

    Guide til Tiro Selvhypnose og åndedræts-øvelse.

    Før selvhypnose eller åndedrætsøvelse, beslut dig for hvad er dit mål.

    Træn selvhypnosen så meget, at du kan gøre det uden guide/lydfil.

    Hypnosen er Ikke søvn, ikke trance, ikke afslapning, men hypnose er at du vælger at lade den påvirke dig!

    Træn i hypnosen! Her er den korte udgave, og det giver mening, hvis du har været hos mig og jeg har forklaret dig det!

    1. Tage ejerskab, du skal gøre noget aktivt. Tage ansvar! En hypnose UDEN dit ansvar er kun en afslapning!
    2. Træn dit hypnotiske mindset – Villighed til at ville – høje forventninger OGSÅ efter hypnosen, spil rollen – gør som om!
    3. Træn i nogle simple mål, for at blive bedre til hypnosen – træn for eks. i at din arm bliver stiv. Hav tålmodighed og ville det. Overbevis dig selv om at det sker! Test at du ikke kan bøje dig arm. Jeg prøver, men jeg kan ikke.
    4. Træn i hypnosen – a. Snyd dig til at dine øjne er tunge og trætte. b. Se op mod loftet, forestil dig at dine øjenlåg bliver så tunge at du ikke kan holde den åbne. c. Mærk at du på et tidspunkt opgiver og luk så øjnene, forestil dig at det er umulig at åbne dem igen. d. Forestil dig at du tester at de IKKE kan åbne igen, og når du tester at de ikke kan åbne, så er det kun dine øjenbryn der kan løftes. Øve øve øve.
    5. Fordyb dig i hypnosen: ”hver en tanke får mig dybere i hypnose, hver en følelse af åndedræt, puls, hjerterytme og andet, får mig dybere og dybere i hypnose. Hver en lyd omkring mig hjælper til at komme dybere og dybere.

    Forestil dig nu at du bevæger dig ned af 5 trappetrin! Hver trin du går ned, mens du puster luft ud af lungerne, gør hypnosen dybere! 1-2-3-4-5. Du er nu klar til at lave store forandringer i dit liv!

    1. Gå efter målet – fantaser og forstil dig at du går ind i dit ønske om forandring. Spil rolle, gør som om!
    2. Positiv forslag – a. Gør det simpel. b. Sig det du vil have og IKKE det du IKKE vil have. c. Sig det i nutiden, gentag ordene mens du forestiller dig i situationer at du ”er god” ”er selvsikker” mm. d. Sig det med troen på det og med viljen til at det skal blive din fremtidig følelse!
    3. Afslut – åben øjnene og mærk forandringen, uanset om den er 2% eller 50% eller 100%, fornem at du er tættere på målet.
    Efter lydfilen, beslut at du vil forsætte i den positive mentale tilstand. Brug selvhypnosen ca. 2 gange om dagen i mindst 3 uger.

    Husk – DU SKAL GØRE DETTE FORDI DET ER DIT ØNSKE, OG IKKE FORDI JEG ELLER ANDRE HAR SAGT AT DU SKAL

    Lydfil med stranden!

    Lydfil med Engen

    ——————————————————————————————–

    Du kan også vælge min lydfil til Åndedrætsøvelsen, den bruge jeg selv og får meget stor glæde af.

    Lydfil til åndedrætsøvelsen!

    For eks. til søvnbesvær. Lad wow-følelsen være en selvtilfreds følelse, når du puster luften ud af lungerne. Fokusere på at kroppen bliver behagelig tungere og tungere, samt at du bliver mere og mere træt.

    Eller for eks. ved tankemylder. Lad wow-følelsen være roen i hovedet, stilhed og fred. Ønsk at det sker!

    Hvordan får du størst succes med hypnosen!

    Du kan få stor succes igennem selvhypnose, da effekten kommer ved at du VIRKELIG ønsker din forandring. Dog får du først den hel store effekt, hvis du først har været i min klinik, og har gennemført hypnoseterapi hos mig. Hypnosen eller selvhypnosen er afhængig af, at du er åben og nysgerrig, samt at du har tillid til at hypnosen virker, og til sidst en meget væsentlig ting: at du følger mine forslag, dvs. tænker på det jeg siger, og mærker, at det er dit brændende ønske.

    F.eks. når jeg siger på lydfilen: ”du slapper mere og mere af” og hvis du tænker ”uhmmm, jeg slapper da overhovedet ikke af”, så følger du ikke forslaget. Men hvis du i stedet gør de ting jeg foreslår, og du mærker og fornemmer det i kroppen, så følger du forslag.

    Ønsker du flere oplysninger om hypnose, se læs her!

    Jeg vil ikke længere være bremset af ….

    Herunder er en lydfil, en selvhypnose, som kan bruges til dig, der ikke længere vil være bremset af … en udfordring.

    1. Tænk på hvilken udfordring du ikke længere vil være bremset af ….! (for eks. bange for at køre bil, eksamensangsten eller lignende)
    2. Tænk også på noget du glædes ved, noget du har succes ved, noget du gerne vil mindes om igen. (for eks. at spille fodbold, være sammen med familien, dit arbejde mm.)
    3. Læg dig til rette, eller sæt dig i en stol og gør dig klar til at lyt til hypnosen.

    Du kan med fordel kombinere din mentale rejse med SDS Body massage, det skaber kontakten til kroppen og hjælper med at fjerne tankemylder.

Comments are closed.